Lancering Zuiderzeebier met Pubquiz op 25 april, 16.30 uur

Tijdens de Nationale Museumweek 2021 lanceert het Zuiderzeemuseum zijn ‘eigen’ Zuiderzeebier met de online Must See Pubquiz. Het museum heeft twee Zuiderzeebieren laten brouwen in samenwerking met twee bierbrouwers rond het IJsselmeer, Het Brouwdok uit Harlingen en Brouwerij Stijl uit Almere. Beide bieren zijn geïnspireerd op de Zuiderzeegeschiedenis. Met gratis online Must See pubquiz op 25 april, meer informatie hieronder.

Het Zuiderzeemuseum wil met dit bierproject microbrouwerijen rond het IJsselmeer inspireren tot het ontwikkelen van een uniek Zuiderzeebier. Het concept is afkomstig van Foodcurators; zij stelde vier inspiratiekisten samen rondom de thema’s schaarste, smaken, functionaliteit en het veranderende landschap. Ieder thema is vertaald naar concrete aanknopingspunten, waarmee steeds een ander onderdeel van de Zuiderzeegeschiedenis proefbaar kan worden gemaakt.

Ter ere van de tentoonstelling Must See organiseert het Zuiderzeemuseum op zondag 25 april vanaf 16.30 uur de gratis online Must See pubquiz. Deelnemers kunnen hun kennis testen over Nederland en de iconen die hebben bijgedragen aan het typische beeld van Nederland in het buitenland, zoals tulpen, molens en kaas. Daarnaast maken ze kans op leuke prijzen, met als hoofdprijs een arrangement voor vier personen op tweemastclipper de Bontekoe, inclusief vaartocht, overnachting, ontbijt en diner; dit schip maakt onderdeel uit van Nederlands varend erfgoed. Aanmelden voor de Must See pubquiz kan via de website van het Zuiderzeemuseum.